Česko-švýcarská sopranistka Martina Janková je především známá jako mozartovská a barokní interpretka, což dokládá účinkování v Mozartově Da Ponte cyklu (Zuzanka, Despina, Zerlina) pod taktovkou slavného Franze Welsera-Mösta jak v Curyšské opeře, tak s The Cleveland Orchestra v USA, jakož i na Salcburském Festivalu 2013-16, kde byla za Zuzanku a Despinu mezinárodním tiskem nejvýše ohodnocena. Mimo jiné s velkým úspěchem debutovala v roce 2016 v Milánské La Scale v hlavní roli Belezzy (Krásy) v Händelově „Triumf času a pravdy“. Zde také v roce 2019 vystoupila v Mendelssohnově 2. Symfonii.
V březnu 2016 byla taktéž mezinárodním tiskem vysoce oceněna za hlavní roli v Mozartově opeře „Il Re Pastore“ pod vedením W. Christie na evropském turné s Les Arts Florissants. V roce 2017 debutovala jako Mélisande ve scénické inscenaci Debussyho opery „Pélleas et Mélisande“ režiséra Yuvala Sharona s The Cleveland Orchestra pod taktovkou Franze Welsera-Mösta v USA.
Pod vedením N. Harnoncourta zpívala v mnoha operních i koncertních projektech, např. jako Celia (Mozart: „Lucio Silla“) na festivalech Wiener Festwochen nebo Purcellova „Fairy Queen“ na Styriarte v Grazu, v Haydnově „Stvoření“ na Salcburském festivalu, či v Bachových pašijích a kantátách ve Vídeňském Musikvereinu.
K její další parádní roli patří Janáčkova Liška Bystrouška, kterou na sebe upozornila již v Grand Théâtre de Genève, v Curyšské opeře, stejně jako s The Cleveland Orchestra v USA pod vedením Franze Welsera-Mösta, se kterým tuto roli prezentovala na velkém evropském turné ve Vídni, Luxembourgu a Mnichově.
K jejím rolím dále patří Mozartova Pamína (Kouzelná flétna), Rosina (La finta semplice), Serpetta (La finta giardiniera), Madame Silberklang (Der Schauspieldirektor), Ilia (Idomeneo), Haydnova Celia (La fedelta premiata), Humperdinckova Mařenka (Hänsel und Gretel), Verdiho Nanetta (Falstaff), Händlova Angelica (Orlando), Gluckova Euridice (Orfeus ed Euridice), Beethovenova Marzelline (ve verzi Fidelio i v původní – Leonore), Monteverdiho Drusilla, Giunone a Fortuna (Návrat Odysea, Korunovace Poppey) a Rossiniho Sophia (Il Signor Bruschino), které zpívala jak v Curyšské, tak i v Ženevské opeře, Pařížské Champs-Elysées, italské Maceratě a v Národním divadle v Praze.
Jako koncertní pěvkyně spolupracovala mimo jiné s Berlínskou, Mnichovskou, Českou a Izraelskou filharmonií, Gewandhaus orchestrem Lipsko, RSO Frankfurt a Berlín a různými barokními ansámbly jako La Cetra Basel, La Scintilla Zürich, Collegium 1704, Bach Consort Wien a Concentus Musicus Wien například na festivalech: Baden-Baden, Lucerne Festival, Pražské Jaro, Barokní festivaly v Halle, Schwetzingenu, Melku a Styriarte v Grazu.
Mimo již zmíněných dirigentů spolupracovala se sirem J. E. Gardinerem, sirem S. Rattlem, sirem N. Marrinerem, sirem Ch. Mackerasem, R. Norringtonem, T. Pinnockem, R. Chaillym, R. Mutim, D. Fasolisem, O. Dantonem, A. Marconem. M. Minkowskim, I. Boltonem, Ch. Hogwoodem, W. Sawalischem, I. Metzmacherem, D. Gattim, Ch. Eschenbachem, B. de Billym, A. a I. Fischerem, M Janowskim, V. Luksem a Ph. Herreweghem.
Martina Janková je vášnivou písňovou interpretkou a s recitály vystoupila v Londýnské Wigmore Hall, na Pražském Jaru, Salcburském Festivalu, Styriarte v Grazu, Rheingau Festivalu, Musiques en Eté v Ženevě, v Curyšské opeře a Komorních večerech v Bazileji a v Bernu.
Aktuální CD s písněmi Bohuslava Martinů, které vyšlo u vydavatelství Supraphon, získalo stejně jako i předchozí CD „Prague-Vienna“ ocenění Diapason d’Or. Dále na CD vyšly Bachovy kantáty s J. E. Gardinerem a V. Luksem, stejně jako řada dalších písňových recitálů, Štrausův Simplicius pod vedením F. Welsera-Mösta a 4. Mahlerova symfonie pod taktovkou H. Wolffa. Na DVD vyšel celý Mozartův Da Ponte-Cyklus z Curyšské opery a Salcburského festivalu, stejně jako Händelův Orlando a Resurrezione a Štrausův Simplicius.
Martina Janková – soprán
- Musica Florea
- Kateřina Englichová – harfa